Ocen strone

1

2

3

MATERIAŁ MARKETINGOWY

InterRisk zachęca wszystkich klientów posiadających ubezpieczenia komunikacyjne do rejestracji i skorzystania z usługi powiadomień Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Jej celem jest zwiększenie bezpieczeństwa transakcji ubezpieczeniowych i skuteczniejsze przeciwdziałanie nadużyciom związanym z tzw. „procederem włoskim” — kradzieżą danych osobowych do zawierania polis bez wiedzy właściciela.

Większe bezpieczeństwo, szybka reakcja

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny udostępnia osobom fizycznym, firmom oraz innym podmiotom informacje o historii ich szkód z ubezpieczeń komunikacyjnych OC i AC.
W ten sposób można uzyskać szybko podstawowe dane o szkodach: data zdarzenia, identyfikator szkody w towarzystwie ubezpieczeń i nazwa towarzystwa, rola osoby w zdarzeniu (np. sprawca, poszkodowany, kierujący), typ ubezpieczenia (OC i/lub AC).

Celem uruchomienia usługi jest umożliwienie szybkiej reakcji w sytuacji, gdy dane osobowe obywatela zostaną wykorzystane przez osoby nieuprawnione oraz zwiększenie bezpieczeństwa i transparentności zawieranych umów ubezpieczeń.

Jak działa usługa?

Po aktywacji usługi użytkownik będzie otrzymywać bezpośrednio ze strony UFG powiadomienia SMS w przypadku wykorzystania jego danych osobowych, gdy:

  • została zawarta lub przepisana umowa ubezpieczenia komunikacyjnego OC lub AC (np. w związku z nabyciem pojazdu),
  • została zgłoszona szkoda z OC lub AC,
  • z bazy UFG została usunięta polisa lub szkoda.

Aby uzyskać dostęp do historii swoich szkód, wystarczy zarejestrować się na portalu UFG tutaj.  Po zalogowaniu można samodzielnie, w wygodnym dla nas czasie wygenerować informację dotyczącą szkód. Proces jest prosty i zajmuje tylko kilka minut.

UFG udostępnia dane o historii szkód komunikacyjnych w trzech wersjach językowych: polskiej, angielskiej i niemieckiej oraz w dwóch wariantach czasowych: za ostatnie 5 lat oraz pełną historię w bazie UFG, czyli od 2004 roku w przypadku ubezpieczenia OC oraz od 2006 roku dla ubezpieczenia AC.

Agencie zadbaj o bezpieczeństwo – sprawdzaj tożsamość!

Dbając o bezpieczeństwo naszych klientów wprowadziliśmy wytyczne dla Agentów. Przypominamy, że zgodnie
z obowiązującymi wytycznymi, przy zawieraniu umowy ubezpieczenia konieczna jest weryfikacja dowodu tożsamości klienta.

Szczególną uwagę należy zachować w przypadku umów zawieranych zdalnie lub telefonicznie. Zalecamy dodatkową ostrożność i dokładne sprawdzenie danych, aby uniknąć potencjalnych prób wyłudzeń.

Wspólnie na rzecz bezpieczeństwa

–  Ramię w ramię jako branża ubezpieczeniowa pracujemy nad zmniejszeniem skali tzw. „procederu włoskiego”. Usługa UFG to ważny krok w kierunku ograniczenia nadużyć i zapewnienia większej ochrony danych osobowych. Zachęcamy wszystkich do jej uruchomienia –  podsumowuje Beata Ostrysz, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń komunikacyjnych InterRisk.