Twoje mienie zostało uszkodzone w wyniku złych warunków pogodowych? Przygotowaliśmy krótki poradnik jakie kroki powinieneś podjąć w pierwszej kolejności i jak zgłosić szkodę, aby ograniczyć formalności i przyspieszyć wypłatę odszkodowania.
Jesteś klientem indywidualnym? Pamiętaj o ważnych krokach!
1. Krok: : Zabezpiecz swoje mienie
Gdy tylko będzie to możliwe, i gdy już powrócisz do swojego mieszkania/ domu, zabezpiecz swoje mienie, aby uniknąć dalszych zniszczeń.
2. Krok: Przygotuj dokumentację fotograficzną
W przypadku, gdy będzie to konieczne, dokonaj szybkiej naprawy, pamiętaj jednak, aby wcześniej sfotografować wszystkie uszkodzenia – wystarczą zdjęcia telefonem komórkowym
3. Krok: Zgłoś szkodę
- Przez stronę internetową zgłoszenie.interrisk.pl – to najszybsza ścieżka!
- Telefonicznie: pod numerem telefonu: +48 22 575 25 25 – jednak mimo zwiększenia obsady infolinii czas oczekiwania może być wydłużony –dzwoni do nas wielu poszkodowanych.
- W jednym z mobilnych punktów do zgłaszania szkód, które pojawią się na zalanych terenach, jak tylko otrzymamy pozwolenie na ich postawienie. Punkty będą odpowiednio oznaczone.
4. Krok: Uporządkuj teren
Uprzątnij miejsce szkody, lecz, o ile to możliwe, pozostaw zniszczone przedmioty w jednym miejscu do czasu przybycia rzeczoznawcy.
Jesteś klientem korporacyjnym? Oto wytyczne:
1. Krok: zabezpiecz mienie
Aby uniknąć dalszych uszkodzeń, podejmij działania zmierzające do minimalizacji zakresu szkody, wykonaj w miarę możliwości dokumentację zdjęciową z miejsca zdarzenia i powstałych uszkodzeń,
2. Krok: Zgłoś szkodę
Na adres mailowy dla szkód korporacyjnych InterRisk TU S.A.: szkody.korporacyjne@interrisk.pl i dołącz posiadaną dokumentację lub zdjęcia,
3 . Krok: Zgromadź faktury i rachunki
Za zakup materiałów potrzebnych do naprawy lub ochrony mienia,
4. Krok: Uporządkuj teren
Posprzątaj teren, zabezpiecz uszkodzone mienie (o ile to możliwe) do ewentualnych oględzin rzeczoznawcy (decyzję o oględzinach podejmiemy po otrzymaniu zgłoszenia szkody),
5. Krok: Skorzystaj z uproszczonej ścieżki
Skorzystaj z uproszczonej formy rozliczenia szkody, zgodnie z zapisami klauzuli uproszczonej, która została włączona w zakres polisy. Jednocześnie informujemy, że z uwagi na zwiększoną liczbę zgłoszeń na naszą skrzynkę mailową, czas oczekiwania na odpowiedź po zgłoszeniu szkody może być wydłużony.
Dokładamy starań, aby w tak trudnej sytuacji zapewnić Klientom jak najlepszą obsługę:
- Uruchomiliśmy uproszczoną ścieżkę likwidacji szkód
- Zwiększyliśmy limity kompetencyjne dla likwidatorów
- Zachęcamy klientów do zgłaszania szkód online – to oszczędność czasu i minimum formalności
- Wypłacamy odszkodowania na podstawie dokumentacji zdjęciowej
- Zwiększyliśmy obsadę i wydłużyliśmy godziny pracy Infolinii
- Przekierowaliśmy rzeczoznawców z innych rejonów Polski na tereny objęte powodzią
- Prowadzimy kampanię informacyjną dla Agentów i Klientów
Pamiętaj, że jeśli potrzebujesz szybkiej zaliczki na poczet odszkodowania możesz wnioskować o nią przy zgłoszeniu swojej szkody. O terminie wypłaty zaliczki będziemy informować indywidualnie.