Najczęściej zadawane pytania
Skorzystaj z naszej bazy i znajdź odpowiedź na nurtujące Cię pytanie.
- Zakupiłem/-am auto i zawarłem/-am ubezpieczenie u innego ubezpieczyciela, czy muszę wypowiadać umowę zbywcy?
Umowa ubezpieczenia OC trwa do końca okresu, na jaki została zawarta. Jeśli nie chcesz z niej korzystać należy złożyć pisemne wypowiedzenie z własnoręcznym podpisem. Jest to ważne, bo jeśli zbywca nie opłacił składki w całości, to od dnia nabycia pojazdu za jej zapłatę odpowiada nabywca.
- W jaki sposób można wypowiedzieć umowę ubezpieczenia OC po nabyciu pojazdu?
Wypowiedzenie należy złożyć w formie pisemnej z własnoręcznym podpisem. W przypadku gdy polisa nie została opłacona przez zbywcę w całości zostanie Ci naliczona będziesz zobowiązany do zapłaty składki za okres od dnia zakupu do dnia złożenia wypowiedzenia. W celu rezygnacji z umowy ubezpieczenia OC, wyślij dokument wypowiedzenia:
-
- e-mailowo na adres: korespondencja@interrisk.pl (skan pisma z własnoręcznym podpisem)
- pocztą na adres: InterRisk Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group ul. Noakowskiego 22, 00-668 Warszawa
Należy również pamiętać, że umowa ubezpieczenia OC, którą otrzymałeś od poprzedniego właściciela nie wznowi się na kolejny 12 miesięczny okres ubezpieczenia. Żeby ją przedłużyć, skontaktuj się z naszym agentem bądź oddziałem. Lista Oddziałów dostępna jest na stronie www.interrisk.pl.
- Sprzedałem/-am samochód. Czy przysługuje mi zwrot składki?
Tak, Zwrot składki przysługuje w przypadku opłacenia umowy , a niewykorzystania pełnego okresu ubezpieczenia z ryzyk dobrowolnych (AC, NNW, ASS). Zwrot składki z ryzyka obowiązkowego OC otrzymasz tylko w przypadku kiedy nabywca pojazdu zrezygnuje z polisy przed zakończeniem okresu ochrony wskazanym w umowie.
- Ile czasu mam na wypowiedzenie umowy ubezpieczenia OC po zakupie pojazdu?
Umowę ubezpieczenia możesz wypowiedzieć w każdym momencie trwania jej okresu ubezpieczenia na podstawie art. 31 Ustawy o Ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Pamiętaj jednak, że składka za umowę ubezpieczenia zostanie naliczona od dnia nabycia pojazdu do dnia skutecznego powiadomienia na piśmie Towarzystwa o rezygnacji z umowy.
- W jakich przypadkach mogę wypowiedzieć polisę OC posiadaczy pojazdów mechanicznych?
Wypowiedzenie polisy umowy OC posiadaczy pojazdów mechanicznych można złożyć w poniższych przypadkach w myśl Ustawy o Ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych:
-
- na koniec okresu ubezpieczenia (art.28 ust 1),
- po zakupie pojazdu (art. 31 ust 1),
- rozwiązanie umowy ubezpieczenia OC automatycznie wznowionej (podwójne ubezpieczenie – art.28a ust 1)
- Zawarłem/-am ubezpieczenie OC w innym Towarzystwie, natomiast otrzymałem automatyczne wznowienie od InterRisk? Co powinienem zrobić?
Jest to tzw. podwójne ubezpieczenie. Zgodnie z przepisami Ustawy o Ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych umowę automatycznie wznowioną możesz wypowiedzieć w dowolnym momencie jej trwania składając wypowiedzenie z art. 28a w/w Ustawy. Należy pamiętać, iż za czas udzielonej ochrony ubezpieczyciel naliczy składkę za wykorzystany okres ubezpieczenia.
- Gdzie mogę uzyskać potwierdzenie/zmianę/wykreślenie cesji odszkodowania na bank?
Potwierdzenie/zmianę/wykreślenie cesji bankowej można uzyskać w każdym Oddziale InterRisk.
- Czy polisa, której przedmiotem jest ubezpieczenie nieruchomości przedłuży się automatycznie na kolejny okres ubezpieczenia?
Polisa mieszkaniowa to ubezpieczenie majątkowe, które zawiera się na określony czas – od 12 do 36 miesięcy. Umowa ulega rozwiązaniu z ostaniem dniem okresu ubezpieczenia na jaki została zawarta. W celu przedłużenia umowy należy skontaktować się z Agentem InterRisk lub jednym z naszych Oddziałów.
- Czy muszę składać wypowiedzenie na koniec okresu polisy, której przedmiotem ubezpieczenia jest nieruchomość?
Nie. Umowa wygasa z ostatnim dniem okresu ubezpieczenia na jaki została zawarta.
- Sprzedałem/-am nieruchomość objętą ochroną ubezpieczeniową w InterRisk, co dalej z polisą ubezpieczeniową?
Należy pisemnie zawiadomić InterRisk o sprzedaży nieruchomości, poprzez przesłanie scanu / kopii aktu notarialnego, a także podać numer konta do zwrotu niewykorzystanej składki (zwrot składki jest należny w sytuacji, gdy składka za okres późniejszy niż data do dnia sprzedaży nieruchomości była opłacona).
- Czy mogę zrezygnować z polisy mieszkaniowej w trakcie trwania umowy ubezpieczenia?
Ogólne Warunki Ubezpieczenia nie przewidują możliwości rezygnacji z umowy ubezpieczenia w trakcie jej trwania.
- Dla kogo dedykowane jest ubezpieczenie Biznes Pro, a dla kogo Biznes Pro Plus?
Ubezpieczenie Biznes Pro dedykowane jest dla przedsiębiorstw posiadających majątek o wartości nie przekraczającej 2 mln zł oraz których obrót z prowadzonej działalności nie przekracza 2 mln PLN.
Ubezpieczenie Biznes Pro Plus dedykowane jest dla przedsiębiorstw posiadających majątek o wartości do 15 mln zł i osiągających obrót z prowadzonej działalności do 30 mln zł.
- Jakie działania powinienem podjąć w razie wystąpienia szkody?
Zgłoś szkodę do InterRisk Kontakt.
Jesteśmy do Twojej dyspozycji 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu pod numerem telefonu InterRisk Kontakt: (22) 575 25 25. Numer znajdziesz również na każdej polisie ubezpieczeniowej.
Co możesz zrobić sam w przypadku wystąpienia szkody?
Użyj dostępnych środków w celu ratowania mienia oraz zapobieżenia szkodzie bądź zmniejszenia jej rozmiarów, a w szczególności:
-
- wezwij odpowiednie jednostki ratownicze
- zabezpiecz budynek lub lokal przed dostępem osób postronnych
- jeżeli szkoda jest wynikiem przestępstwa – powiadom policję.
- W jakim zakresie chroni mnie ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk?
Ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk (all risk) jest to ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk nie wyłączonych wyraźnie zgodnie z OWU – ryzyk przyszłych, niepewnych, nagłych, niespodziewanych i niezależnych od woli Ubezpieczonego powodujących zniszczenie, uszkodzenie lub utratę przedmiotów ubezpieczenia.
Ponadto obejmujemy ochroną szkody powstałe w ubezpieczonym mieniu wskutek akcji gaśniczej lub ratowniczej, wyburzenia lub odgruzowania prowadzonych w związku z wystąpieniem zdarzeń objętych zakresem ubezpieczenia.
- Co obejmuje ubezpieczenie mienia od ognia i innych zdarzeń losowych?
Mienie od ognia i innych zdarzeń losowych to podstawowe ubezpieczenie, które powinien mieć każdy przedsiębiorca. Istnieje możliwość zawarcia tego ubezpieczenia w trzech wariantach: podstawowym, rozszerzonym oraz od wszystkich zdarzeń losowych (all risk). Sam decydujesz, jaki zakres ochrony jest potrzebny Twojej firmie, dzięki temu zawarta umowa ubezpieczenia jest skrojona na miarę i masz pewność pełnej ochrony, która zapewni Ci spokojne prowadzenie działalności.
Dla kogo jest ubezpieczenie zdrowotne Puls Zdrowia?
Ubezpieczenie zdrowotne Puls Zdrowia jest kierowane do pracowników oraz ich rodzin potrzebujących dostępu do prywatnych usług medycznych. Do ubezpieczenia zdrowotnego mogą przystąpić osoby w wieku od 0 do 80 roku życia. Warunkiem koniecznym do skorzystania z oferty ubezpieczenia InterRisk jest przystąpienie grupy składającej się z minimum 5 osób.
Dlaczego warto wybrać ubezpieczenia zdrowotne od InterRisk?
Wybór odpowiedniego ubezpieczenia zdrowotnego to decyzja, która ma ogromne znaczenie zarówno dla pracowników, jak i pracodawcy. InterRisk, jako sprawdzony i ceniony dostawca ubezpieczeń, oferuje szeroką gamę zakresów ubezpieczenia, które są zaprojektowane tak, aby zaspokoić różnorodne potrzeby i oczekiwania pracowników i członków ich rodzin.
Ubezpieczenie zdrowotne pracownika – korzyści dla pracodawcy:
– Ubezpieczanie dla grupy od 5 pracowników bez wymaganej minimalnej partycypacji
– kompleksowa obsługa w zakresie medycyny pracy,
– dofinansowanie ubezpieczenia zdrowotnego przez Pracodawcę jest kosztem uzyskania przychodu.
– lepszy stan zdrowia pracowników i zmniejszenie absencji chorobowej,
– podniesienie atrakcyjności firmy i zmniejszenie fluktuacji kadrowej,
– prosta i szybka procedura zawarcia ubezpieczenia,
– benefit przyciągający profesjonalistów i najlepszych pracowników,
Ubezpieczenie medyczne pracownika – korzyści dla ubezpieczonego:
– gwarantowane terminy oczekiwania na wizytę: internista, lekarz specjalisty i badania (1,3,7 dni)
– możliwość włączenia do ubezpieczenia małżonka, partnera i dzieci w wieku od 0 – 80 roku życia
– możliwość korzystania z usług w dowolnej placówce medycznej dzięki refundacji kosztów
– brak ankiety medycznej przed przystąpieniem do ubezpieczenia
– brak wymogu skierowania do lekarzy specjalistów
- Jaka długość karencji obowiązuje w przypadku zawarcia umowy ubezpieczenia szkolnego?
W InterRisk w ubezpieczeniu szkolnym nie stosujemy karencji. Oznacza to, ze uczeń objęty jest ochroną od razu po przystąpieniu do ubezpieczenia.
- Czy moje dziecko chronione jest w ramach umowy ubezpieczenia tylko na terenie szkoły czy również poza nią?
InterRisk świadczy ochronę ubezpieczeniową w ciągu całego roku szkolnego, jak również wakacji – 24 godziny na dobę – zarówno w szkole oraz poza nią.
- Czym wyróżnia się ubezpieczenie EDU PLUS ?
Ubezpieczenie EDU PLUS wyróżnia przede wszystkim pełna ochrona dzieci, młodzieży i studentów. Wprowadziliśmy również kilka nowatorskich rozwiązań, np. możliwość skorzystania z indywidualnych korepetycji dla dzieci, uczniów i studentów, którzy w wyniku wypadku nie mogą uczęszczać na zajęcia lekcyjne oraz pomoc rehabilitacyjną dla personelu placówki oświatowej, który uległ wypadkowi, w wyniku, którego czasowo utracił zdolność do wykonywania pracy.
- W jaki sposób mogę uzyskać informację na temat numeru polisy i zakresu ubezpieczenia jakim objęte jest moje dziecko?
Takie informacje powinna przekazać przede wszystkim placówka oświatowa, która zawarła z InterRisk umowę ubezpieczenia EDU PLUS. Można również zadzwonić do InterRisk Kontakt: +48 (22) 212 20 12.
- Kiedy należy zawrzeć polisę odpowiedzialności cywilnej rolnika?
Obowiązek zawarcia umowy ubezpieczenia OC rolnika zależy od wielkości gospodarstwa, jak również od tego czy gospodarstwo jest opodatkowane podatkiem rolnym. Każdy rolnik, który posiada grunty rolne o powierzchni przekraczającej 1 hektar i podlega w całości lub w części opodatkowaniu podatkiem rolnym ma obowiązek posiadać umowę ubezpieczenia OC rolnika. W przypadku specjalnych działów produkcji rolnej (np. prowadzenie uprawy w szklarniach, czy wylęgarni drobiu albo pasieki) rolnik musi zawrzeć polisę niezależnie od obszaru posiadanego gospodarstwa.
Umowę ubezpieczenia OC rolnika należy zawrzeć najpóźniej w dniu objęcia gospodarstwa rolnego w posiadanie. Polisa zawsze zawierana jest na okres 12 miesięcy, a jeżeli nie zostanie wypowiedziana z końcem okresu ubezpieczenia i jest w całości opłacona, wznowi się na kolejny okres ubezpieczenia. Wówczas prześlemy Ci polisę pocztą.
- W jakim celu zawierane są polisy OC rolnika?
Polisa OC chroni rolnika przed finansowymi konsekwencjami szkód spowodowanych innym osobom z tytułu posiadania gospodarstwa rolnego lub prowadzenia działalności rolniczej. Umowa ubezpieczenia obejmuje rolnika, osoby pozostające z nim we wspólnym gospodarstwie domowym oraz wszelkie osoby pracujące w tym gospodarstwie.
InterRisk wypłaci odszkodowanie, jeśli rolnik wyrządzi szkodę, której następstwem będzie:
-
- śmierć,
- uszkodzenie ciała,
- rozstrój zdrowia,
- bądź też utrata, zniszczenie lub uszkodzenie mienia osoby trzeciej.
OC rolnika obejmuje ochroną także szkody powstałe w związku z ruchem pojazdów wolnobieżnych będących w posiadaniu rolnika i użytkowanych w gospodarstwie rolnym.
- Sprzedałem gospodarstwo rolne objęte ubezpieczeniem co powinienem zrobić?
Zbywca gospodarstwa rolnego powinien przekazać polisę OC rolnika nabywcy gospodarstwa oraz powiadomić ubezpieczyciela. Na nowego właściciela gospodarstwa przechodzą wszystkie prawa i obowiązki wynikające z polisy OC zawartej przez poprzedniego właściciela. Oznacza to, że nowy posiadacz gospodarstwa posiada ochronę w takim samym zakresie, w jakim miał ją zbywca gospodarstwa i jest zobowiązany do zapłaty składki za to ubezpieczenie za okres od dnia nabycia gospodarstwa rolnego.
- Czy polisa OC rolnika po sprzedaży ziemi trwa nadal?
Nowy właściciel może ubezpieczenie OC rolnika kontynuować lub z niego zrezygnować. Przejęta umowa nie ulega automatycznemu wznowieniu po upływie okresu 12 miesięcy, dlatego też pamiętać trzeba o konieczności zawarcia nowej umowy najpóźniej w dniu ustania ochrony ubezpieczeniowej wynikającej z tej umowy. Istnieje także możliwość wcześniejszej rezygnacji z przejętego wraz z gospodarstwem ubezpieczenia – można to zrobić w każdej chwili i umowa zostanie rozwiązania z momentem jej wypowiedzenia.
- Czym jest ubezpieczenie AGROCASCO i czy obejmuje ubezpieczeniem OC rolnika?
Pakiet ubezpieczeń AGROCASCO jest kompleksowym ubezpieczeniem pojazdów rolnych, które obejmuje swoim zakresem działalność rolniczą i produkcyjną w sektorze rolnym. W zakresie pakietu znajduje się ubezpieczenie od:
-
- Ubezpieczenie autocasco (AC) – wariant SUPER lub opcjonalnie ubezpieczenie maszyn / pojazdów rolniczych na ryzykach nazwanych – wariant STANDARD;
- Obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych za szkody powstałe w związku z ruchem tych pojazdów (OC);
- Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków kierowcy i pasażerów (NNW);
- Ubezpieczenie ochrony prawnej (OP).
Zawarcie polisy w pakiecie AGROCASCO nie jest równoznaczne ze spełnieniem obowiązku zawarcia obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej rolnika.
- Polubowne rozwiązanie sporu
Alternatywą dla złożenia reklamacji jest przeprowadzenie mediacji.
W sprawach wymagających mediacji zachęcamy do kontaktu z Rzecznikiem Klienta. Więcej o tym, kiedy możecie Państwo liczyć na wsparcie Rzecznika Klienta, przeczytać można tutaj.
W InterRisk jesteśmy otwarci na dialog i polubowne rozwiązywanie ewentualnych sporów z naszymi Klientami, gdy tylko jest to możliwe. Jedną z efektywnych form szukania porozumienia w sprawach, w których obie strony wyrażają wolę rozmów, jest postępowanie mediacyjne prowadzone w ramach Centrum Mediacji Sądu Polubownego przy Komisji Nadzoru Finansowego (KNF). Istotą mediacji jest poszukiwanie, w obecności bezstronnego, wybranego przez strony mediatora, satysfakcjonującego rozwiązania.
W celu zainicjowania mediacji należy wypełnić formularz:
Umowa o mediację (do pobrania na stronie KNF pod adresem:
www.knf.gov.pl/knf/pl/komponenty/img/Umowa_o_mediacje%2010_62584.08_62584.2018_62584.pdf
i przesłać go do Centrum Mediacji Sądu Polubownego przy KNF (Pl. Powstańców 1, 00-030 Warszawa)
Dalsze informacje znaleźć można na stronie:
www.knf.gov.pl/dla_konsumenta/sad_polubowny/mediacja
Aktualna lista podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozstrzygania sporów
1. Sąd Polubowny przy Komisji Nadzoru Finansowego
www.knf.gov.pl/dla_konsumenta/sad_polubowny/informacje_ogolne
2. Rzecznik Finansowy
Dom Max to pakiet ubezpieczeń, który kompleksowo odpowiada na potrzeby związane z ochroną budynku i lokalu mieszkalnego z wyposażeniem i innego mienia na wypadek różnych nagłych zdarzeń. InterRisk pomyślał również o ubezpieczeniu dla osób wynajmujących, jak i najemców.
Kara z UFG za brak ubezpieczenia OC to znacząca konsekwencja dla właścicieli pojazdów, którzy zaniedbali swoje obowiązki ubezpieczeniowe. Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny ma uprawnienia do nakładania takich kar, aby zapewnić ochronę finansową osobom poszkodowanym.
Oddajesz nowemu lokatorowi klucze do mieszkania z duszą na ramieniu? Nie musi tak być! Nawet jeśli ostatnio, roztargniony najemca doprowadził do jego zalania. Życie płata figle i kreśli różne scenariusze, dlatego dziś przygotowaliśmy materiał poradnikowy dla osób wynajmujących swoje nieruchomości, jak i samych najemców.