Najczęściej zadawane pytania.
Pytanie: Jak mogę zgłosić szkodę?
Szkodę możesz zgłosić na jeden z trzech sposobów:
- Poprzez formularz online na stronie interrisk.pl:
- Telefonicznie, dzwoniąc na naszą infolinię pod nr telefonu:
22 575 25 25 - Drogą mailową, wysyłając wiadomość na adres:
szkody@interrisk.pl
W treści wiadomości należy podać:
- datę zdarzenia,
- numer polisy, z której szkoda ma być rozpatrzona,
- opis zdarzenia, miejsce, gdzie doszło do zdarzenia, zakres uszkodzeń, dane osób zgłaszającej szkodę/ kontaktowej i poszkodowanego (imię, nazwisko, PESEL, adres, mail, telefon).
W przypadku szkód NNW dodatkowo należy podać:
- opis zdarzenia,
- dane ubezpieczonego i opiekuna prawnego,
- numer rachunku bankowego.
Ważne:
Drogi Kliencie pamiętaj, że nieszczęśliwy wypadek i jego skutki należy zgłosić jako jedno roszczenie, natomiast w przypadku choroby każdy pobyt w szpitalu należy zgłosić jako odrębne roszczenie.
Pytanie: Kiedy skontaktuje się ze mną likwidator?
Po zarejestrowaniu szkody otrzymasz od nas pismo z listą wymaganych dokumentów.
Likwidator skontaktuje się z Tobą jak najszybciej – w miarę naszych możliwości.
Pytanie: Ile mam czasu na zgłoszenie szkody?
Szkodę należy zgłosić niezwłocznie. Natomiast w przypadku ubezpieczenia NNW, zgłoszenia dokonuje się po zakończeniu leczenia, jednak nie później niż 3 lata od daty zdarzenia.
Pytanie: Czy na miejscu zdarzenia trzeba wezwać policję?
Tak, należy to zrobić gdy w wyniku zdarzenia:
- są osoby ranne lub ofiary śmiertelne,
- istnieje podejrzenie popełnienia przestępstwa(np. kierowca jest pod wpływem alkoholu, włamanie, podpalenie).
Pytanie: Potrzebuję lawety lub pomocy Assistance – co zrobić?
Zadzwoń pod numer telefonu: 22 295 82 12.
Nasza infolinia Assistance działa całą dobę, 7 dni w tygodniu, przez cały rok.
Pytanie: Nie zgadzam się z decyzją likwidatora – co mogę zrobić?
Jeśli nie zgadzasz się z decyzją likwidatora, możesz złożyć reklamację na jeden z trzech sposobów:
- Mailowo, wyślij wiadomość na adres e-mail: szkody@interrisk.pl
W tytule e-maila wpisz numer szkody, a w jego treści podaj powód reklamacji. - Telefonicznie, zadzwoń pod numer infolinii InterRisk: 22 575 25 25.
- Pocztą, wyślij pismo na adres InterRisk TU S.A. Vienna Insurance Group, skrytka pocztowa nr 3334, 40-610 Katowice.
Czas odpowiedzi:
Odpowiadamy na reklamacje naszych Klientów w możliwie najkrótszym terminie. Standardowy czas rozpatrzenia wynosi do 30 dni od dnia otrzymania zgłoszenia.
W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych, które wymagają dodatkowej analizy lub pozyskania dodatkowych dokumentów, czas rozpatrzenia może zostać wydłużony do 60 dni.
Podczas tego okresu możesz kontaktować się z nami, aby uzyskać informacje o statusie swojej reklamacji.
Pytanie: Kupiłem samochód i mam już ubezpieczenie w innej firmie. Czy muszę wypowiedzieć polisę poprzedniego właściciela?
Tak.
Polisa OC poprzedniego właściciela obowiązuje do końca okresu wskazanego w umowie. Jeśli nie chcesz z niej korzystać, musisz złożyć własnoręcznie podpisane wypowiedzenie (zgodnie z art. 28a ust. 1 ustawy).
Uwaga:
Jeśli poprzedni właściciel nie opłacił składki w całości, od dnia zakupu odpowiadasz za jej dopłatę.
Pytanie: Jak wypowiedzieć umowę OC po nabyciu pojazdu?
Wypowiedzenie należy złożyć w formie pisemnej z własnoręcznym podpisem, zgodnie z art. 31 ust. 1.
Jeśli składka nie została opłacona w całości przez poprzedniego właściciela, zostanie naliczona proporcjonalnie – od dnia zakupu do dnia złożenia wypowiedzenia.
Wypowiedzenie możesz złożyć na kilka sposobów, wybierając najwygodniejszą dla siebie formę:
- Online: Formularz wypowiedzenia
- Mailowo: korespondencja@interrisk.pl (załącz skan pisma z podpisem)
- Pocztą: InterRisk TU S.A. VIG, ul. Noakowskiego 22, 00-668 Warszawa
- U agenta ubezpieczeniowego lub
- W naszym Oddziale – adresy placówek znajdziesz na stronie: https://interrisk.pl/znajdz-placowke/
Pamiętaj: Umowa OC przejęta od poprzedniego właściciela nie odnawia się automatycznie. Jeśli chcesz ją kontynuować po zakończeniu okresu ubezpieczenia, skontaktuj się z agentem lub odwiedź najbliższy Oddział InterRisk. Listę naszych placówek znajdziesz na stronie: https://interrisk.pl/znajdz-placowke/
Jeśli wypowiedziałeś polisę poprzedniego właściciela pojazdu – pamiętaj, aby zawrzeć ubezpieczenie w wybranym Towarzystwie Ubezpieczeniowym.
Pytanie: Sprzedałem samochód. Czy należy mi się zwrot składki?
Tak, jeśli składka została opłacona i nie wykorzystano całego okresu ubezpieczenia z zakresu:
- AC
- NNW
Uwaga: Pamiętaj o podaniu numeru konta, na który ma zostać dokonany zwrot z ryzyk dobrowolnych.
Zwrot składki za OC przysługuje tylko wtedy, gdy nabywca pojazdu złoży wypowiedzenie przed zakończeniem okresu ochrony ubezpieczeniowej.
Pytanie: Ile mam czasu na wypowiedzenie umowy OC po zakupie pojazdu?
Wypowiedzenie możesz złożyć w dowolnym momencie trwania umowy, zgodnie z art. 31 Ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych.
Składka zostanie naliczona proporcjonalnie za okres od dnia zakupu pojazdu do dnia złożenia wypowiedzenia.
Pytanie: W jakich przypadkach można wypowiedzieć polisę OC?
Zgodnie z ustawą, polisę OC możesz wypowiedzieć w następujących przypadkach:
- Na koniec okresu ubezpieczenia– art. 28 ust. 1
- Po zakupie pojazdu– art. 31 ust. 1
- Przy podwójnym ubezpieczeniu (automatyczne wznowienie) – art. 28a ust. 1
Pytanie: Otrzymałem automatyczne wznowienie polisy OC z InterRisk, ale zawarłem nową polisę gdzie indziej. Co robić?
To tzw. podwójne ubezpieczenie.
Umowę automatycznie wznowioną możesz wypowiedzieć w dowolnym momencie, powołując się na art. 28a ustawy.
Uwaga: Składka będzie naliczona proporcjonalnie za czas faktycznej ochrony, do momentu skutecznego wypowiedzenia.
Pytanie: Czy w przypadku złomowania pojazdu przysługuje mi zwrot niewykorzystanej składki OC i jakie dokumenty są wymagane?
Tak, po oddaniu pojazdu do stacji demontażu i wyrejestrowaniu go w urzędzie, przysługuje Ci zwrot składki za niewykorzystany okres ubezpieczenia. W tym celu należy dostarczyć do InterRisk:
- zaświadczenie o przyjęciu pojazdu do demontażu,
- decyzję o wyrejestrowaniu z wydziału komunikacji.
Pytanie: W jakich sytuacjach mogę wyrejestrować pojazd i jakie dokumenty muszę dostarczyć ubezpieczycielowi?
Pojazd można wyrejestrować m.in.:
- po sprzedaży za granicę,
- w przypadku trwałej utraty,
- w przypadku kradzieży,
- po złomowaniu.
Aby zakończyć umowę ubezpieczenia OC, należy przesłać do InterRisk kopię decyzji o wyrejestrowaniu pojazdu wydanej przez wydział komunikacji.
Pytanie: Gdzie mogę uzyskać potwierdzenie, zmianę lub wykreślenie cesji odszkodowania na bank?
Takie czynności możesz zrealizować w każdym Oddziale InterRisk.
Lista naszych placówek dostępna jest pod linkiem: https://interrisk.pl/znajdz-placowke/
Pytanie: Czy polisa mieszkaniowa przedłuża się automatycznie?
Nie. Polisa zawierana jest na czas określony (od 12 do 36 miesięcy). Po jego upływie wygasa automatycznie.
Aby kontynuować ochronę, skontaktuj się z Agentem InterRisk lub naszym Oddziałem.
Pytanie: Czy muszę składać wypowiedzenie po zakończeniu okresu ubezpieczenia nieruchomości?
Nie. Umowa rozwiązuje się automatycznie z ostatnim dniem obowiązywania polisy.
Pytanie: Sprzedałem/-am nieruchomość objętą ochroną w InterRisk – co dalej z polisą?
W przypadku chęci rozwiązania umowy należy pisemnie poinformować InterRisk o sprzedaży. Do zgłoszenia załącz:
- skan lub kopię aktu notarialnego,
- numer konta bankowego – na potrzeby zwrotu niewykorzystanej składki (jeśli była opłacona ponad datę sprzedaży).
W przypadku chęci przeniesienia praw z umowy ubezpieczenia na nabywcę nieruchomości, należy wystąpić pisemnie do Oddziału IR o zgodę na powyższe.
Pytanie: Dla kogo przeznaczone są rozwiązania ubezpieczeniowe Biznes Pro i Biznes Pro Plus?
Ubezpieczenia te są skierowane do firm w zależności od wartości majątku i rocznego obrotu:
- Biznes Pro:dla firm z majątkiem do 2 mln złi roczny obrót do 2 mln zł.
- Biznes Pro Plus:dla firm z majątkiem do 15 mln złi obrotem do 30 mln zł
Pytanie: Co należy zrobić w przypadku wystąpienia szkody w firmie?
W przypadku wystąpienia szkody należy:
- Zabezpieczyć miejsce zdarzenia i ograniczyć skalę szkód,
- Użyć dostępnych środków do ratowania mienia,
- Wezwać odpowiednie służby(np. straż pożarną),
- Zabezpieczyć lokal przed dostępem osób postronnych,
- Zawiadomić policję, jeśli szkoda ma związek z przestępstwem.
Pytanie: Na czym polega ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk (All Risk)?
Ubezpieczenie All Risk obejmuje wszystkie nagłe, niespodziewane i niezależne od Ciebie zdarzenia – z wyjątkiem tych wyraźnie wyłączonych w OWU.
Chronimy mienie także w przypadku szkód powstałych w wyniku:
- akcji ratowniczej i gaśniczej.
Pytanie: Czym jest ubezpieczenie od ognia i innych zdarzeń losowych?
To podstawowa forma ochrony mienia, dostępna w trzech wariantach:
- Podstawowym,
- Rozszerzonym,
- All Risk (od wszystkich zdarzeń losowych).
Pytanie: Dla kogo jest przeznaczone Ubezpieczenie Puls Zdrowia?
Ubezpieczenie zdrowotne Puls Zdrowia zostało stworzone z myślą o pracownikach i ich rodzinach, którzy chcą korzystać z prywatnej opieki medycznej bez długiego oczekiwania.
Z programu mogą skorzystać osoby w wieku od 0 do 80 lat. Warunkiem przystąpienia jest utworzenie grupy liczącej co najmniej 5 osób
Pytanie: Dlaczego warto wybrać Ubezpieczenie Puls Zdrowia w InterRisk?
Puls Zdrowia zapewnia szybki dostęp do lekarzy i badań, co pomaga zmniejszyć absencję w pracy i realnie oszczędza czas. InterRisk jest doświadczonym ubezpieczycielem, a zakres ochrony można dopasować do potrzeb pracowników i ich rodzin.
Korzyści dla pracodawcy:
- możliwość ubezpieczenia grupy już od 5 osób,
- pełna obsługa w zakresie medycyny pracy,
- składka dofinansowana przez firmę może być kosztem uzyskania przychodu,
- zdrowsi pracownicy = mniej zwolnień chorobowych,
- firma zyskuje na atrakcyjności jako pracodawca,
- prosta i szybka procedura wdrożenia,
- benefit, który przyciąga i zatrzymuje najlepszych specjalistów.
Korzyści dla pracownika i jego rodziny:
- gwarantowane szybkie terminy wizyt:
• internista – do 1 dnia,
• specjalista – do 3 dni,
• badania – do 7 dni, - możliwość objęcia ochroną partnera/ małżonka i dzieci (w wieku 0-80 lat),
- dostęp do dowolnej placówki medycznej z refundacją kosztów,
- brak ankiety medycznej przy przystąpieniu,
- brak konieczności skierowania do specjalisty.
Pytanie: Czy moje dziecko jest chronione tylko na terenie szkoły?
Ochrona działa całodobowo przez cały rok – zarówno w szkole, jak i poza nią (także w czasie wakacji).
Pytanie: Dlaczego warto wybrać ubezpieczenie EDU Plus? Co je wyróżnia na rynku?
Ubezpieczenie EDU Plus wyróżnia się unikatowymi rozwiązaniami, które zapewniają kompleksową ochronę dla dzieci, młodzieży i studentów. Oto lista najważniejszych korzyści.
- Szeroka ochrona dzieci, młodzieży i studentów, a także pracowników placówki oświatowej
w przypadku zawarcia umowy grupowej, gdzie Ubezpieczającym jest placówka oświatowa. - Elastyczność – opcję główną ubezpieczenia można rozszerzyć o dowolnie wybrane opcje dodatkowe. Do wyboru jest aż 20 opcji!
- Kumulacja – wypłaty świadczeń z opcji głównej i opcji dodatkowych sumują się.
- TeleMedycyna – szybkie i wygodne konsultacje lekarza internisty lub pediatry, ginekologa, urologa a także psychologa.
- Hejt Stop – wsparcie psychologiczne, prawne i informatyczne, w zakresie mowy nienawiści
i bezpieczeństwa w sieci. - Pakiet Kleszcz – pokrycie kosztów badań diagnostycznych, antybiotykoterapii, usunięcia kleszcza oraz wypłata świadczenia za rozpoznanie boreliozy.
- Assistance EDU Plus – możliwość skorzystania z indywidualnych korepetycjiprzez ucznia/studenta jeżeli uległ on nieszczęśliwemu wypadkowi w trakcie trwania ochrony
- Ochrona 365 dni przez 24 h na dobę – ochrona ubezpieczeniowa w ciągu całego roku szkolnego i wakacji.
- Wyczynowe uprawianie sportu – zdarzenia objęte zakresem ubezpieczenia, wyjątkiem są umowy indywidualnych/rodzinnych, gdzie odpowiedzialność InterRisk TU S.A ogranicza się wyłącznie do osób, które w dniu rozpoczęcia odpowiedzialności InterRisk nie ukończyły 20. roku życia.
Pytanie: Skąd mogę uzyskać numer polisy i szczegóły zakresu ubezpieczenia dziecka?
Informacje o numerze polisy i zakresie ubezpieczenia dziecka możesz uzyskać w następujący sposób:
- w placówce oświatowej, która zawarła umowę z InterRisk
- od agenta/ brokera ubezpieczeniowego
- lub telefonicznie, dzwoniąc pod numer infolinii InterRisk: +48 22 575 25 25.
Pytanie: Czy w ramach EDU Plus mogę skorzystać z telemedycyny?
Tak.
Jeżeli w zakresie Twojej polisy jest uwzględniona Opcja Dodatkowa D13 – TeleMedycyna możesz skorzystać z 12 e-wizyt lekarskich w wybranej przez Ciebie formie, np. czatu, telekonferencji lub wideokonferencji, u następujących specjalistów:
- internista,
- pediatra,
- ginekolog,
- urolog,
Pytanie: Kiedy muszę wykupić ubezpieczenie OC rolnika?
Jeśli masz gospodarstwo rolne większe niż 1 hektar i płacisz podatek rolny to musisz posiadać polisę OC rolnika. Ten obowiązek dotyczy także osób prowadzących specjalną produkcję (np. szklarnie, pasieki) – niezależnie od powierzchni.
Polisę należy wykupić najpóźniej w dniu objęcia gospodarstwa w posiadanie.
Umowa zawierana jest na okres 12 miesięcy i automatycznie się przedłuża, jeśli zostanie opłacona przez Ciebie składka i nie wypowiesz jej przed końcem okresu ochrony.
Pytanie: W jakiej sytuacji ubezpieczenie OC rolnika zapewnia ochronę?
Ubezpieczenie OC rolnika chroni Cię w sytuacji, jeśli z własnej winy wyrządzisz komuś szkodę w związku z prowadzeniem gospodarstwa.
Przykłady takich szkód:
- ktoś dozna urazu na Twoim polu,
- zniszczysz komuś mienie podczas prac rolnych,
- spowodujesz wypadek maszyną rolniczą.
W ramach tego ubezpieczenia ochroną objęci są: Ty, Twoja rodzina oraz osoby pracujące w gospodarstwie.
Pytanie: Sprzedałem gospodarstwo – co z moją polisą OC?
W takiej sytuacji należy:
- przekazać polisę nowemu właścicielowi,
- poinformować ubezpieczyciela o sprzedaży.
Polisa przechodzi na kupującego. Nowy właściciel dalej korzysta z zakresu ochrony i jest zobowiązany do opłacenia składki począwszy od dnia nabycia gospodarstwa.
Pytanie: Czy po sprzedaży ziemi ubezpieczenie OC działa dalej?
Tak, ochrona ubezpieczeniowa obowiązuje do końca okresu ważności polisy.
Nowy właściciel może:
- kontynuować polisę (do końca trwania umowy) albo
- w każdej chwili z niej zrezygnować – wystarczy, że złoży wypowiedzenie.
Po upływie 12 miesięcy ubezpieczenie nie odnawia się automatycznie. Trzeba zawrzeć nową umowę.
Pytanie: Co to jest Agrocasco? Czy ubezpieczenie to zastępuje OC rolnika?
Nie. Agrocasco to ubezpieczenie przeznaczone wyłącznie dla pojazdów rolniczych, takich jak traktory czy kombajny.
Obejmuje między innymi:
- autocasco (AC) – szkody pojazdu,
- OC pojazdu (np. wypadki na drodze),
- NNW kierowcy i pasażerów,
- ochronę prawną.
Agrocasco nie zastępuje obowiązkowego OC rolnika. Jeśli posiadasz gospodarstwo i pojazdy rolnicze, potrzebujesz obu ubezpieczeń – OC chroni odpowiedzialność cywilną, a Agrocasco zabezpiecza pojazdy rolnicze przed szkodami własnymi.
Pytanie: Jak działa polubowne rozwiązywanie sporów w InterRisk?
W InterRisk stawiamy na dialog i zawsze staramy się rozwiązywać sprawy polubownie.
Zamiast składać reklamację, możesz skorzystać z mediacji – to bezpłatna i szybka forma poszukiwania rozwiązania sporu w obecności bezstronnego mediatora.
W takich sprawach zachęcamy do kontaktu z Rzecznikiem Klienta InterRisk, który pomoże rozpocząć procedurę.Mediacje prowadzone są m.in. w ramach Centrum Mediacji przy Sądzie Polubownym Komisji Nadzoru Finansowego (KNF). Ich celem jest znalezienie rozwiązania, które będzie satysfakcjonujące dla obu stron.
Formularze kontaktowe do Rzecznika Klienta InterRisk:
https://interrisk.pl/rzecznik-klienta/
Więcej informacji można znaleźć na stronie:
www.knf.gov.pl/dla_konsumenta/sad_polubowny/mediacja
Zima lubi zaskakiwać. Śnieg, nagłe przymrozki, śliska nawierzchnia i nagle wielu kierowców próbujących uruchomić samochody, które okazuje się, że nie są przygotowane na sezon. Zanim więc za oknem pojawią się pierwsze zaspy, warto zadbać o auto, aby bezpiecznie dotrzeć na świąteczny wyjazd do rodziny. To ostatni dzwonek, aby podróż przebiegła spokojnie i bez zakłóceń.
Gdy w Twoim domu mieszkają pełne energii zwierzaki – koty, psy, a czasem nawet… dzicy, nieproszeni goście jak kuny – wiesz, że wesołe harce i nocne psoty mogą skończyć się kosztownymi naprawami. Jak zabezpieczyć swój dom przed tymi figlarzami?
Dziś wystarczy aplikacja mObywatel i nowa usługa mStłuczka, w której przygotujesz elektroniczne oświadczenie o kolizji, dodasz zdjęcia i – jeśli chcesz – od razu prześlesz zgłoszenie do swojego ubezpieczyciela.